Wyróżnij się albo zgiń?

Taka sytuacja, jakie zdarzają się niejednokrotnie. Dzwoni potencjalny klient:

 

  • Chciałbym aby moja strona www była inna niż wszystkie!

To pytanie, choćbyś słyszał je naprawdę po raz 100-tny zawsze budzi wewnętrznego zwierza, płuca nabierają więcej powietrza i już układasz w głowie pełną pewności siebie odpowiedź:

  • Ależ oczywiście! Zrobimy Panu taką stronę zupełnie inną niż wszystkie!!

Wróć... Wydychasz powietrze i zamiast mierzyć się z innymi agencjami na budowę tzw. "krzywego domku w Szymbarku" pytasz się.

  • Ale co dokładnie Pan na na myśli?
  • Noooo moja strona musi być inna niż wszystkie! Jack Trout, guru marketingu, lata temu powtarzał "wyróżnij się albo zgiń". Chciałbym więc aby zrobić na mojej stronie coś całkowicie zaskakującego!

I w tym momencie ja zaczynam się zastanawiać, czy na pewno Jack Trout miał na myśli aby wyróżniać się tylko reklamą? Bo w pewnym sensie strona www to pierwsza i najważniejsza reklama firmy. Czy raczej wyróżnić trzeba produkt/usługę, znaleźć cechy unikalne względem konkurencji i dopiero wtedy pomyśleć czy odbiegająca od standardów strona www pomoże temu produktowi/usłudze?

Czy ważniejszy jest wyróżniający się produkt, czy wyróżniająca się reklama?

Wyróżnienie się kosztem usability strony, najpewniej skończy się przepaleniem budżetu marketingowego. Nieoczywista strona www, źle rozmieszczone przyciski "call to action", czy chociażby odjechany w kosmos tagline zaciśnie bardzo wąską pętlę na lejku sprzedaży de facto robiąc z niego klepsydrę. Oby nie była to symboliczna klepsydra całego biznesu naszego klienta.

I wtedy otrząsam się i najgrzeczniej, z szacunkiem i dobrze dobranymi słowami mówię:

  • Człowieku.... nie tędy droga.

 

* * *

Pora na nasz product placement.

NABUCCO zajmuje się konsultingiem marketingowym. Zawsze dbamy o dobro klienta. Jesteśmy grupą najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach.

Wynajmij nas "na godziny". Nie musisz wiązać się długoterminową umową. Nie musisz zatrudniać dyrektora marketingu, ani rozwijać dział o kolejnego specjalistę. Chcemy po prostu regularnie Ciebie odwiedzać i pracować dla Ciebie. Chcemy poznać Twój biznes, określić Twoich klientów i pomóc sprzedać Ci Twój produkt czy usługę.

Wyślij wiadomość, albo po prostu zostaw do siebie namiar.