Ile kosztuje strona www?

Chciałem zacząć truizmem, że strona internetowa jest jak wizytówka wiarygodności firmy, że to podstawowe narzędzie sprzedażowe, że porządnie i nowocześnie zrobiona strona www mówi o Twoim biznesie jeszcze więcej niż Twój ubiór na na ważnym spotkaniu. Ale zamrugała mi w głowie lampka, że przecież bez strony też da się żyć, że wiele jest biznesów, które spokojnie poradzą sobie z porządnie prowadzonym kanałem w social mediach. Ale na potrzeby tego wpisu załóżmy, że jednak strona jest potrzebna.

 

  • Chciałbym zamówić u Państwa stronę www, proszę o podanie kosztu?

Takie pytanie zadane maile to klasyka. Świadczy ono o tym, że taka osoba albo została wyznaczona w firmie do przeprowadzenia projektu pt. "strona www" po raz pierwszy, albo poprzednim razem po prostu się to udało i spośród wielu ofert wybrana została albo najtańsza albo ta, która z jakiegoś powodu wydała się sympatyczna i do tego poparta dobrym portfolio wykonawcy.

Kiedyś odpowiadałem na to pytanie przewrotnie:

  • Nowa strona www kosztuje tyle ile samochód!

Po chwili konsternacji dodawałem:

  • Na III roku studiów kupiłem używanego fiata 126p za 600 zł. Jeździł, mogłem z dziewczyną nad jezioro pojechać, albo wieczorem odwieźć ją do domu z kina. Spełniał wszystkie moje potrzeby. I za 50 zł mogłem zatankować do pełna. Ale po studiach jak poszedłem do pracy to po kilku miesiącach, jak tylko zyskałem zdolność kredytową kupiłem sobie nowiutką Cliówkę z salonu za 60 razy więcej monet.

 

Tak samo jest ze stroną internetową. Być może potrzebujesz prostej strony opartej na szablonie i opensource'owym CMSie. Może chcesz mieć indywidualną grafikę. Może przy okazji warto odświeżyć całą identyfikację. Może warto zatrudnić copywritera aby porządnie napisał teksty. Może Twój biznes albo Twój produkt wymaga napisania autorskich komponentów, a może trzeba się integrować z systemami, które już istnieją w Twojej firmie? Dostając pytanie "Chciałbym zamówić u Państwa stronę www, proszę o podanie kosztu?" nie jestem w stanie stwierdzić czy będziemy mówić o stronie za 600 zł czy za 40 000 zł.

 

Rozwiązania jakie dziś proponuję:

  1. Umówmy się na konsultacje, zróbmy wywiad, określmy problem. Tak samo jak spotykasz się z lekarzem czy prawnikiem.
  2. Podzielmy się wiedzą - przecież dzielenie się wiedzą jest bezpieczne. Nie bawmy się okopywanie się jak na wojnie kto pierwszy poda kwotę. Naszym wspólnym celem jest określenie jaki zakres i jaką jakość można osiągnąć w jakich pieniądzach.
  3. Doradzimy, które rozwiązania wydają się najsensowniejsze.
  4. Wspólnie stworzymy specyfikację, którą będzie można wysłać do kilku wybranych firm i wspólnie ocenimy odpowiedzi, które przyjdą.

 

Działając inaczej, czyli robiąc "licytację najniższej ceny" zawsze zapłacisz więcej niż mógłbyś. Bo nie znając dokładnie zakresu każdy wykonawca dodaje do oferty bezpieczny margines kwotowy. Nawet ten najtańszy.

 

* * *

Pora na nasz product placement.

NABUCCO zajmuje się konsultingiem marketingowym. Zawsze dbamy o dobro klienta. Jesteśmy grupą najlepszych ekspertów w swoich dziedzinach.

Wynajmij nas "na godziny". Nie musisz wiązać się długoterminową umową. Nie musisz zatrudniać dyrektora marketingu, ani rozwijać dział o kolejnego specjalistę. Chcemy po prostu regularnie Ciebie odwiedzać i pracować dla Ciebie. Chcemy poznać Twój biznes, określić Twoich klientów i pomóc sprzedać Ci Twój produkt czy usługę.

Wyślij wiadomość, albo po prostu zostaw do siebie namiar.